Palautukset ja hyvitykset
Miten saan tuotteeni toimimaan?

Näin saat tuotteesi toimimaan

Jos sinulla on vaikeuksia saada tuotteesi toimimaan, alta löydät muutaman vinkin siitä, mikä on voinut mennä vikaan. Muista myös, että olemme aina valmiina auttamaan sinua eteenpäin.

Uusi tuote

Kun otat uuden tuotteen käyttöön ensimmäistä kertaa, muista seuraavat asiat:

Jos tuote on paristokäyttöinen

- Ovatko paristot paikoillaan ja onko ne asennettu oikein päin?
- Jos tuotteen mukana ei tullut paristoja, tulee sinun hankkia oikeanlaiset paristot erikseen ja asettaa ne paikoilleen.
- Jos tuotteessa on paristot mukana, usein paristokotelossa on pieni paperi- tai muovilappu, joka estää paristoa kulumasta loppuun varastoinnin aikana. Se tulee poistaa kotelosta, jotta tuote lähtee toimimaan.
- Ladattavissa tuotteissa on joskus mukana erillinen kaukosäädin, johon on laitettava paristot ennen kuin lelua voi käyttää.

Jos tuote on ladattava

Oletko ladannut tuotteen täyteen? Ladattavat tuotteet tulee aina ladata täyteen ennen ensimmäistä käyttökertaa.

Onko tuotteessa näppäinlukko?

Tarkista tuotteen mukana tulevasta käyttöohjeesta, onko siinä näppäinlukko. Se on yleensä päällä varastoinnin aikana, joten se täytyy kytkeä pois päältä ennen kuin tuotetta voi käyttää.

Huolto

Voit pidentää seksilelusi käyttöaikaa puhdistamalla ja huoltamalla sitä säännöllisesti. Useimmat tuotteet kannattaa puhdistaa lämpimällä vedellä ja seksilelun puhdistusaineella ennen ensimmäistä käyttökertaa sekä jokaisen käyttökerran jälkeen. Siten varmistat myös hyvän hygienian.

Liukuvoiteen käyttöä suositellaan useimpien tuotteiden kanssa, ja joidenkin kohdalla se on välttämätöntä, jotta materiaali ei vaurioidu. On myös tärkeää varmistaa, että liukuvoide on yhteensopivaa tuotteen valmistusmateriaalin kanssa ennen käyttöä.

Aitoa ihoa jäljittelevistä materiaaleista (esim. TPE) valmistetut tuotteet tulee huoltaa pesun ja kuivumisen jälkeen huoltojauheella, jotta materiaali säilyy pehmeänä.

Muista aina tarkistaa tuotteen käyttöohje tai verkkokaupassamme olevan tuotesivun Tiedot-välilehti, jotta saat selville, liittyykö sen huoltoon jotain erityistä.

Vanhemmat seksilelut

Nautittuasi seksilelustasi jo tovin verran, saattaa se kaivata hitusen ensiapua lähteäkseen uudelleen käyntiin.

1. Oletko kokeillut vaihtaa tuotteesi paristot uusiin?

Usein tuote lähtee toimimaan, jos kokeilet aivan uusilla paristoilla.

2. Onko paristot asennettu oikein päin?

Monet tuotteet joko toimivat vain osittain tai eivät käynnisty lainkaan, jos paristot on asennettu väärinpäin. Kokeile kääntää paristot toisinpäin.

3. Oletko ladannut tuotettasi vähintään 12 tunnin ajan?

Jos ladattava tuotteesi ei lähde käyntiin, kannattaa kokeilla ladata sitä 12 tunnin ajan yhtäkestoisesti. Tämä koskee sekä aivan uusia, käyttämättömiä tuotteita että sellaisia, jotka ovat aiemmin toimineet normaalisti.

4. Oletko kytkenyt näppäinlukon pois?

Jos tuote on ladattava, siinä on usein jonkinlainen näppäinlukko, joka täytyy kytkeä pois ennen kuin tuote lähtee toimimaan. Voit tarkistaa ohjeet näppäinlukon käyttöön tuotteen mukana tulleesta käyttöohjeesta.

Tuote ei vieläkään toimi

Jos mikään yllä olevista ohjeista ei ratkaissut ongelmaasi, olemme täällä sinua varten. Ota yhteyttä.

Sinful tarjoaa tuotteilleen 24 kk:n reklamaatio-oikeuden. Reklamaatio-oikeus ei kuitenkaan kata sellaisia vikoja, vaurioita tai kulumista, joka johtuu suorasti tai epäsuorasti käyttötarkoituksen ulkopuolisesta käytöstä, puutteellisesta huollosta, väkivalloin kohtelusta tai luvattomasta muokkauksesta. Voit tutustua käyttöehtoihimme täällä.

Miten palautan tuotteen?

Näin palautat tuotteen

Sinful tarjoaa mahdollisuuden palauttaa joko avaamattoman tilauksesi tai yksittäisiä, käyttämättömiä tuotteita jopa 365* päivän ajan.

*Hygieniasyistä johtuen intiimikäyttöön tarkoitettujen tuotteiden palautusoikeus raukeaa silloin, kun tuotepakkaus avataan. Toisin sanoen palautusoikeutta ei voi käyttää, mikäli hygienia- tai terveyssyistä intiimikäyttöön tarkoitetun tuotteen mahdollinen sinetti tai suojamuovi on rikottu. Jos tuotetta ei ole tarkoitettu intiimikäyttöön, voit avata tuotepakkauksen, kunhan voit palauttaa sen sisältöineen samassa kunnossa kuin vastaanotit sen. Näin ollen esim. vaatteita voi ilman muuta sovittaa, kunhan palautettava tuote on samassa kunnossa kuin vastaanottaessasi sen ja pakattuna alkuperäiseen, vahingoittumattomaan tuotepakkaukseen. Palautusoikeus raukeaa kuitenkin mikäli olet käyttänyt tuotetta pakkauksineen tavalla, joka selkeästi alentaa sen jälleenmyyntiarvoa.

Palauta koko tilaus tai yksittäisiä tuotteita

Voit palauttaa tilauksen/tuotteita seuraavilla tavoilla:

- Jätä paketti noutamatta, jos tilasit noutopisteeseen. Silloin se palautuu meille automaattisesti ilman sinulle koituvia postituskuluja.
- Lähetä käyttämättömät tuotteet meille joko 14 päivän peruutusajan sisällä tai enintään 365* päivän sisällä tilauksen tekemisestä. Vastaat itse palautuksen postimaksusta.

Jos sinulla on kysyttävää yllä olevasta, löydät yhteystietomme täältä.

Toimi näin, jos kadut tilaustasi

Voit palauttaa ostoksesi, jos tuote on käyttämätön tai avaamaton. Kun haluat käyttää palautusoikeuttasi joko koko tilauksen tai yksittäisten tuotteiden palauttamiseen, toimi seuraavasti:

- Tulosta ja täytä palautuslomake ja pakkaa se palautettavien tuotteiden mukaan. Lähetä tuotteet perinteisenä postipakettina (ilman jakelua) osoitteeseen Mcompany ApS, Teollisuustie 9, 04300 Tuusula. Käytä palautuksessa puhelinnumeroa 0505643666 (tähän numeroon ei voi soittaa - se on ainoastaan Postia varten).
- Vaihtoehtoisesti voit kirjoittaa lomakkeen tiedot käsin paperille, laittaa sen mukaan palautuspakettiin ja lähettää sen meille.
-  Palautettujen tuotteiden kunto on sinun vastuullasi siihen asti, että vastaanotamme ne. Siksi sinun tulee pakata palautettavat tuotteet huolellisesti.
- Vastaat itse palautuksen postituskuluista. Sinful ei toimita etukäteen maksettua palautuslappua silloin, kun käytät peruutus- tai palautusoikeuttasi.

Huom! Sinful ei ota vastaan lunastettavia palautuksia (esim. postiennakko) eikä palautusta voi viedä itse Tuusulan osoitteeseen. Palautus tulee postittaa, mutta sitä ei tarvitse lähettää jakelulla. Vastaat itse palautuksen postimaksusta.

Maksun palauttaminen

Kun käytät 14 päivän peruutusoikeuttasi palauttaaksesi avaamattomia tai käyttämättömiä tuotteita, maksu palautetaan viimeistään 14 päivää sen jälkeen, kun olemme vastaanottaneet palautuksen. 

Kun käytät Sinfulin 365* päivän palautusoikeutta palauttaaksesi avaamattomia tai käyttämättömiä tuotteita, maksun palauttaminen tapahtuu sitten kun olemme vastaanottaneet palautuksen ja varmistaneet, että sen kunto täyttää palautusedellytyksemme.

Voit lukea lisää maksun palauttamisesta täältä.

Jos sinulla on kysyttävää, olet tervetullut ottamaan meihin yhteyttä.

Reklamaatioaika

Kun asioit EU:n alueella olevissa kaupoissa, sinulla on aina 2 vuoden reklamaatio-oikeus. Tämä pätee tietenkin myös Sinfuliin. Toisin sanoen tuotteen vastaanottamisen jälkeen sinulla on 2 vuotta aikaa reklamoida siinä olevista mahdollisista vioista tai puutteista.

Sinun on kuitenkin otettava meihin yhteyttä mahdollisimman pian ja viimeistään 2 kuukauden sisällä vian/puutteen huomaamisesta reklamoidaksesi tuotteesta.

Riitatapauksissa noudatamme Kuluttajariitalautakunnan suositusta.

Toimi näin, jos haluat tehdä tuotteesta reklamaation

Jos haluat käyttää reklamaatio-oikeuttasi, toimi seuraavasti:

- Ota ensin yhteyttä asiakaspalveluun osoitteeseen service@sinful.fi.
- Informoimme sinua sen jälkeen prosessin etenemisestä.

Kuinka pitkään voin palauttaa tuotteen?

365 päivän rajoitettu palautusoikeus

Kuluttajana sinulla on 14 päivän peruutusoikeus ostaessasi tuotteita verkkokaupasta. Sinful tarjoaa sinulle peräti 365 päivän rajoitetun palautusoikeuden*.

365 päivän rajoitettu palautusoikeus

Meiltä tilatessasi sinulla on mahdollisuus palauttaa tilaamasi tuotteet 365 päivän sisällä niiden vastaanottamisesta. Palautuksiin pätee rajoitettu palautusoikeus*. Tämä tarkoittaa sitä, että voit palauttaa meiltä tilaamasi avaamattoman tuotteen, kunhan se vastaa laadultaan, määrältään ja kunnoltaan vastaanottamaasi tuotetta. Näin ollen mm. syötävät tuotteet, liukuvoiteet, paristot, jne. palautetaan avaamattomina ennen niiden parasta ennen ‑päivää.

Lisäksi tuotteen ja tuotepakkauksen tulee olla samassa kunnossa kuin vastaanottohetkellä. Alkuperäinen tuotepakkaus tulee palauttaa vahingoittumattomana.

*Hygieniasyistä johtuen intiimikäyttöön tarkoitettujen tuotteiden palautusoikeus raukeaa silloin, kun tuotepakkaus avataan. Toisin sanoen palautusoikeutta ei voi käyttää, mikäli hygienia- tai terveyssyistä intiimikäyttöön tarkoitetun tuotteen mahdollinen sinetti tai suojamuovi on rikottu. Jos tuotetta ei ole tarkoitettu intiimikäyttöön, voit avata tuotepakkauksen, kunhan voit palauttaa sen sisältöineen samassa kunnossa kuin vastaanotit sen. Palautusoikeus raukeaa myös mikäli olet käyttänyt tuotetta pakkauksineen tavalla, joka selkeästi alentaa sen jälleenmyyntiarvoa. Lue lisää tilaus- ja toimitusehdoistamme.

Palautettavan tuotteen kunto

Mikäli (muu kuin intiimikäyttöön tarkoitettu) tuote on avattu tai sitä on sovitettu muutoin kuin yllä kuvaillulla tavalla, käsittelemme sen käytettynä. Silloin palautuksesta hyvitettävä summa riippuu tuotteen jälleenmyyntiarvosta, eli ostosumma hyvitetään sinulle joko osittain tai ei lainkaan. Näin ollen esim. alusasuja voit ilman muuta sovittaa päällesi, kunhan palautettava tuote on samassa kunnossa kuin vastaanottaessasi sen ja pakattuna alkuperäiseen, vahingoittumattomaan tuotepakkaukseen.

Hyvitys käyttäessäsi 14 päivän peruutusoikeutta

Jos haluat käyttää 14 päivän peruutusoikeuttasi, voit jättää paketin noutamatta, mikäli tilasit noutopisteeseen. Silloin se palautuu meille automaattisesti ilman sinulle koituvia postituskuluja. 

Jos olet vastaanottanut tilauksen, tulee sinun palauttaa se meille viimeistään 14 päivän kuluttua tilauksen vastaanottamisesta. Vastaat itse palautuksen postimaksusta.

Sinulla on oikeus saada rahasi takaisin mahdollisimman nopeasti ja viimeistään 14 päivän kuluttua siitä, kun olemme vastaanottaneet peruutetun tilauksen.

Hyvitys käyttäessäsi 365 päivän rajoitettua palautusoikeutta

Jos haluat käyttää Sinfulin tarjoamaa 365 päivän palautusoikeutta, tuotteen hinnan tai osan siitä palauttaminen tapahtuu sitten kun olemme vastaanottaneet palautuksen ja varmistaneet, että sen kunto täyttää palautusedellytyksemme. Vastaat itse palautuksen postimaksusta.

Jos sinulla on kysyttävää, olet tervetullut ottamaan meihin yhteyttä.

Voinko perua tilaukseni?

Näin perut tilauksesi

Jos kadut tilaustasi ja haluat perua sen, otathan meihin yhteyttä mahdollisimman nopeasti.

Valitettavasti tilausta on mahdotonta perua mikäli se on jo edennyt pakattavaksi, mutta jos tilasit sen noutopisteeseen, voit kieltäytyä ottamasta pakettia vastaan tai jättää sen noutamatta sitten kun se on perillä. Silloin paketti palautuu automaattisesti meille ilman lisämaksua.

Jos olet jo vastaanottanut tilauksesi, voit lukea lisää palautuskäytännöstämme.

Jos et ole vastaanottanut tilaustasi sen myöhästymisen vuoksi, tulee sinun olla meihin yhteydessä, mikäli haluat perua tilauksen ja saada rahasi siitä takaisin. Sinulla on oikeus saada rahasi takaisin 14 päivän sisällä.

Jos sinulla on kysyttävää, olet tervetullut ottamaan meihin yhteyttä.

Menu

Asiakaspalvelun puhelin

09 4245 0785

Avoinna klo 21.00 asti

service@sinful.fi